
Guvernul a aprobat Contractul multianual pentru administrarea infrastructurii feroviare.
Potrivit documentului, sunt prevăzute alocări anuale de la bugetul de stat pentru lucrări de reparație, întreținere și dezvoltare a infrastructurii feroviare a CFM. Suma exactă va fi stabilită la momentul semnării documentului.
Contractul va avea o durată cuprinsă între 3 și 5 ani și va include mecanisme clare de monitorizare a lucrărilor realizate.
CRIZA DE LA CFM
Întreprinderea de stat "Calea Ferată din Moldova" a reluat procedura de concediere a angajaţilor pensionari pentru limită de vârstă, începând cu 1 aprilie. Decizia vine în contextul scădereii volumului de muncă şi a situaţiei economice critice în care se află compania. Măsura este justificată de administrație ca parte a procesului de reducere a cheltuielilor și de raționalizare a resurselor umane, în încercarea de a stabiliza compania aflată într-un colaps financiar.
Aceasta nu este prima măsură dură luată de CFM în ultimele luni. În data de 7 aprilie, întreprinderea a scos la licitație locomotive, vagoane și boghiuri, încercând să acumuleze fonduri pentru plata salariilor restante.
Datoria totală a companiei, inclusiv la salarii, depășește 200 de milioane de lei, iar peste 4.800 de angajați rămân în incertitudine.
Recent purtătorul de cuvânt al Guvernului, Daniel Vodă, a anunțat că administrația CFM, în colaborare cu executivul, caută soluții pentru a stinge restanțele salariale din cadrul întreprinderii. El a spus că sunt luate în calcul inclusiv „optimizări”. Oficialul a afirmat că graficul de achitare a salariilor este respectat, restanțele din ultimele două-trei luni fiind plătite treptat.
Abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM pentru a te informa rapid şi calitativ