
Ministrul Energiei, Dorin Junghietu, a declarat că majorările nejustificate observate în facturile la gaze sunt, în mare parte, rezultatul tranziției de la furnizorul Moldovagaz către Energocom și a dificultăților întâmpinate în procesul de citire a contoarelor. Oficialul a precizat că, în ultimele săptămâni, numeroși consumatori i-au semnalat personal aceste discrepanțe, chiar pe stradă.
"Inclusiv pe stradă m-au întâlnit cetățeni și m-au atenționat asupra acestor diferențe observate în facturi. A fost perioada de trecere de furnizarea de la Moldovagaz către Energocom, o parte din date, o parte din consumatorii casnici nu permit operatorului de distribuţie să acceseze apartamentul şi să citească datele, o parte din diferenţe este cauzată de acest proces. O parte din contoare nu au trecut verificarea şi după ce am am avut şedinţa cu colegii, ei vor rectifica şi vor reface calculele", a explicat Dorin Junghietu miercuri, 26 noiembrie.
Ministrul a subliniat importanța implicării consumatorilor în procesul de citire a contoarelor:
"Cel mai important este ca toți cetățenii să dea citire la contoare cât mai operativ"
Amintim că, anterior, Junghietu a atras atenția asupra unui număr foarte mare de plângeri primite în ultimele săptămâni – estimativ între 20 și 30 de mii – majoritatea vizând facturi cu consum exagerat, aplicarea consumului estimativ și probleme legate de citirea sau funcționarea contoarelor.
De asemenea, Energocom a precizat că toți consumatorii care constată neconcordanțe între indicațiile contorului și valorile înscrise în factură pot solicita verificarea și corectarea datelor. Autoritățile recomandă ca fiecare gospodărie să raporteze periodic citirile pentru a evita erorile și pentru a asigura facturarea corectă a consumului.
Abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM pentru a te informa rapid şi calitativ











