

Lucrările la Podul peste Prut de la Ungheni, primul pod la nivel de autostradă între România și Republica Moldova, avanseazǎ pe zi ce trece. Pe șantierele de pe ambele maluri, muncitorii pun bazele viitorilor piloni ce vor susține construcția și se lucrează asupra planșeelor de beton.
Secretarul de stat al Ministerului Infrastructurii de la București, Irinel Ionel Scrioșteanu, a efectuat o nouă vizită la șantiere. Oficialul a precizat că pe malul stâng al Prutului, pe partea R. Moldova, au fost finalizate radierele aferente culeii și se toarnă beton la elevații.
„Lucrările sunt în graficul contractat, iar anul viitor vom putea circula peste râul Prut pe un nou pod!În prima etapă, circulația se va desfășura pe drumurile naționale din proximitate, urmând ca ulterior, după obținerea finanțării prin programul european SAFE, să fie realizată autostrada până la Ungheni. La vizita pe acest santier am fost însoțit de Directorul ADI Iași Infrastructura, Lucian Lupu, și primarul comunei Golăești, Costel Manoliu, cărora le mulțumesc pentru sprijinul acordat in implementarea acestui proiect”, a scris demnitarul român.
În paralel, autoritățile din Republica Moldova lucrează la studiul de fezabilitate pentru continuarea autostrăzii spre Chișinău.
Lucrările la „Podul de flori” de la Ungheni au început în luna aprilie, pe ambele părți, în România și Republica Moldova. S-a întâmplat dupǎ ce atât Bucureștiul, cât și Chișinăul au emis autorizațiile de construcție.
Podul va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, și trotuare pietonale. Lungimea totală va fi de 261 de metri, iar lățimea va ajunge la 13 metri în prima etapă, urmând să crească la 24,25 metri în etapa a doua. Proiectul include și construcția unui punct de trecere a frontierei, dotat cu facilități pentru control amănunțit, parcări pentru TIR-uri și autoturisme, precum și un drum de legătură de aproximativ 1 km.
Autostrada A8, denumită și Autostrada Unirii, va fi construită pe traseul Ungheni (granița cu Republica Moldova) – Iași – Târgu Frumos – Pașcani – Târgu Neamț – Poiana Largului – Ditrău – Târgu Mureș, unde va face joncțiune cu Autostrada A3, care duce spre Ungaria. Aceasta va avea o lungime de 304,2 km și va costa aproximativ 4 miliarde de euro.
Abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM pentru a te informa rapid şi calitativ











