Bateriile mașinilor electrice vor putea fi încărcate în mai puțin de 5 minute. Soluția găsită de o firmă

05 iulie 2024, 12:38
masina

Un start-up britanic a găsit răspunsul la una dintre problemele din domeniul auto, de a reduce substanțial timpul la încărcarea bateriilor mașinilor electrice. Nybolt, cu sediul în Cambridge, a dezvoltat o nouă baterie litiu-ion de 35 kWh care a fost încărcată de la 10% la 80% în puțin peste patru minute și jumătate în prima sa demonstrație live de săptămâna trecută, scrie edition.cnn.com, citează Adevărul.

Acest lucru este mult mai rapid decât cele aproximativ 20 de minute de care au nevoie în prezent unele mașini electrice care utilizează un încărcător rapid, cum ar fi un Supercharger Tesla (TSLA). De asemenea, este mult mai aproape de cele două minute necesare pentru a alimenta o mașină medie pe benzină.

Tehnologia Nyobolt se bazează pe un deceniu de cercetări conduse de Clare Grey, cercetător în domeniul bateriilor de la Universitatea Cambridge, și de Shivareddy, care a studiat la Cambridge, a declarat compania. Cheia capacității bateriilor sale de a fi încărcate foarte rapid fără un impact mare asupra longevității lor este un design care înseamnă că acestea generează mai puțină căldură. Acest lucru le face, de asemenea, mai sigure, deoarece supraîncălzirea poate face ca o baterie litiu-ion să ia foc și să explodeze.

În plus, materialele utilizate pentru realizarea anozilor bateriilor permit un transfer mai rapid al electronilor.

Nyobolt se află în prezent în discuții pentru a-și vinde bateriile către opt producători de automobile electrice. Cu o capacitate de 35 kWh, bateria este mult mai mică decât cea de 85 kWh dintr-un vehicul electric (VE) american obișnuit. Cu toate acestea, tehnologia poate fi utilizată în viitor pentru baterii mai mari.

Inovația Nyobolt, testată pe prototipul mașinii sport a firmei, este deosebit de încurajatoare pentru flotele comerciale de vehicule electrice și pentru șoferii care se bazează pe mașinile electrice la locul de muncă, potrivit lui Paul Marchment, consultant la Arval, un specialist în leasing auto deținut de BNP Paribas.

Cu toate acestea, o altă barieră în calea adoptării mai rapide a vehiculelor electrice în Statele Unite și Europa este lipsa infrastructurii publice de încărcare.

Jack Evans, specialist în motoare la Blackball Media, a salutat vestea despre bateria Nyobolt, care a fost testată pe o pistă folosind un încărcător ultra-rapid DC de 350 kW, de tipul celor care sunt greu de găsit pe drumurile din Marea Britanie.

Shivareddy a declarat pentru CNN că numărul încărcătoarelor rapide este în creștere atât în SUA, cât și în Uniunea Europeană și că se așteaptă ca, până la sfârșitul deceniului, acestea să fie "cam peste tot".

În America de Nord, trei din patru încărcătoare rapide sunt Superchargers de la Tesla și practic toți marii producători auto din SUA s-au angajat să facă vehiculele electrice compatibile cu tehnologia de încărcare de la Tesla, cunoscută sub denumirea de North American Charging Standard. Bateria Nyobolt este compatibilă cu un Supercharger, a declarat startup-ul pentru CNN.

Testarea independentă a bateriilor Nyobolt de către ceea ce Nyobolt a numit un producător global de top a constatat că acestea pot realiza peste 4.000 de cicluri de încărcare rapidă, echivalentul a 965.600 kilometri, păstrând în același timp mai mult de 80% din capacitate, a declarat Nyobolt în declarația sa de vineri.

William Kephart, specialist în e-mobilitate în cadrul firmei de consultanță P3 Group și fost inginer, a declarat că bateriile EV de tipul celor dezvoltate de Nyobolt ar putea fi încărcate "teoretic" la fel de repede precum promite firma, însă provocarea constă în fabricarea acestor baterii la scară industrială.

Un element chimic esențial în bateriile Nyobolt este niobiul, însă, după cum a subliniat Kephart, anul trecut, la nivel mondial, au fost extrase doar aproximativ 83 000 de tone (94 500 de tone). Comparați acest lucru cu grafitul, utilizat în mod obișnuit ca material anodic în bateriile litiu-ion: o cantitate estimată la 1,6 milioane de tone (1,8 milioane de tone) a fost produsă în 2023.

În plus, există în prezent "o mulțime de necunoscute" cu tehnologia bateriilor cu niobiu, a declarat el pentru CNN.

Pe lângă încărcarea lentă, printre obstacolele în calea deținerii unui vehicul electric în SUA și Europa se numără așa-numita anxietate legată de autonomie - îngrijorarea că mașina nu va avea suficientă baterie încărcată pentru a ajunge la destinație, mai ales în timpul călătoriilor lungi - și prețul mediu mai ridicat al vehiculelor electrice în comparație cu mașinile convenționale noi.

Abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM pentru a te informa rapid şi calitativ

Toate tag-urile

Citeşte şi..

Vezi toate
live-newtv

Sondaj

Moldova are nevoie de presă liberă și profesionistă?

Sondaj

Meteo