
Calea Ferată din Moldova (CFM) a anunțat miercuri, 10 septembrie 2025, progrese în gestionarea restanțelor salariale. Potrivit unui comunicat oficial al întreprinderii, în lunile iulie și august 2025, datoriile salariale au scăzut de la 7-8 luni la 4 luni. În luna august, angajaților CFM li s-au achitat două salarii, iar cele cinci filiale de top ale companiei au primit trei salarii într-o singură lună. Suma totală transferată pentru aceste plăți s-a ridicat la 129 milioane lei.
De asemenea, CFM a precizat că procesul de achitare a restanțelor va continua, iar până la sfârșitul lunii septembrie 2025 sunt planificate plăți pentru restanțele salariale din luna mai 2025.
În ceea ce privește situația financiară, CFM a menționat că încasările operaționale au depășit pragul de 60 milioane lei pe lună, iar compania a implementat măsuri de reducere a personalului, diminuând numărul angajaților de la 5.900 la 3.700. Această ajustare a permis scăderea fondului de salarizare de la 43 milioane lei la 35 milioane lei pe lună.
În paralel, CFM a reușit să reducă restanțele la plățile către bugetul de stat și serviciile comunale și a transferat 334 milioane lei către furnizorii strategici. Restanțele față de aceștia au scăzut de la 7-8 milioane lei la 1 milion lei.
În ceea ce privește proiectele de infrastructură, CFM anunţă că a continuat să se concentreze pe piața internă, în special pe transportul de cereale, iar volumul acestuia a crescut semnificativ, de la 20% la aproximativ 80%. Totodată, compania menţionează că tronsonul feroviar Văleni–Giurgiulești va fi redeschis, cu estimări de venituri suplimentare de aproximativ 10 milioane lei lunar.
CFM se confruntă cu dificultăți financiare persistente, care au început încă din 2009, când transportul de mărfuri a scăzut de peste două ori. Situația s-a agravat în 2016, iar în 2022, odată cu redeschiderea portului Odesa, tranzitul feroviar din Ucraina a scăzut drastic, reducând semnificativ veniturile.
Dificultățile financiare au generat întârzieri la plata salariilor, care au ajuns la câteva luni pentru angajați. În 2024, pentru a reduce povara financiară și a acoperi parțial datoriile salariale, CFM a scos la licitație vagoane și piese vechi. Totodată, după reducerea numărului de muncitori, angajările noi au fost blocate, fiind încurajată cumularea funcțiilor acolo unde este posibil.
Abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM pentru a te informa rapid şi calitativ