Lucrătorii medico-sanitari și farmaceutici care muncesc în alte localități decât cele unde locuiesc vor primi compensații pentru cheltuielile tur-retur de transport. O hotărâre în acest sens a fost aprobată în ședința de astăzi, 16 octombrie, a Guvernului.
Potrivit ministrului Sănătății, Ala Nemerenco, în prezent, circa trei mii de lucrători medicali efectuează naveta de la domiciliul aflat în afara localității de amplasare a instituțiilor medico-sanitare publice unde activează, suportând cheltuieli proprii pentru a se deplasa.
"Aceste călătorii zilnice pun o presiune financiară pe ei și familiile lor. Este important pentru noi ca să menținem cadrele medicale în sistem, în special în zonele rurale, orașele mici, unde se atestă un deficit mult mai mare de resurse umane, în comparație cu zonele rurale", a precizat ministrul Sănătății.
Potrivit ministrului Nimerenco, compensațiile pentru cheltuielile de transport (tur-retur între domiciliu și locul de muncă) se vor stabi în urma întrunirii cumulative de către beneficiari a următoarelor condiții: sunt lucrători medico-sanitari și farmaceutici cu studii superioare de licență în medicină, cu studii postuniversitare de rezidențiat și cu studii profesionale tehnice postsecundare și postsecundare nonterțiare medicale și farmaceutice; sunt angajați în cadrul instituțiilor medico-sanitare publice din orașe și sate (comune),inclusiv din componența municipiilor Chișinău și Bălți, cu excepția celorlalte teritorii ale municipiilor respective, în spitale publice regionale; au domiciliul situat în afara localității de amplasare a instituțiilor medico-sanitare publice unde activează; nu au în proprietate, sau orice altă formă (chirie, comodat),o locuință în localitatea în care își desfășoară activitatea.
În total, pentru acordarea compensațiilor va fi alocată o sumă de peste 12 milioane de lei, banii nu sunt alocați suplimentar, fiind deja incluși în bugetul Ministerului Sănătății, cât și în Cadrul bugetar pe termen mediu pentru anii 2025-2027.
Abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM pentru a te informa rapid şi calitativ.