Moldovenii vor beneficia de consiliere de specialitate. A fost inaugurat Centrul Unic de Apel pentru Consumatori

24 ianuarie 2025, 12:44

Centrul Unic de Apel pentru Consumatori a fost inaugurat astăzi la Chișinău. Potrivit reprezentanților Centrului, acesta va facilita o comunicare directă între consumatori și autoritățile responsabile, răspunzând rapid la reclamațiile cetățenilor și oferind consiliere de specialitate.

Astfel, la numărul de telefon 0-22-51-51-51, moldovenii vor putea beneficia de consiliere de specialitate din domeniul protecției drepturilor acestora în calitate de consumatori.

La solicitările consumatorilor vor răspunde următoarele instituții:

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA): în domenii legate de siguranța alimentelor, băuturi alcoolice, sănătatea animalelor și plantelor;

Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF): în domenii legate de credite/depozite, asigurări, servicii de plată și schimb valutar;

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE): despre furnizarea de gaze, energie electrică, apă și canalizare;

Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC): bagaje, anulări sau întârzierile de zbor;

Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI): serviciile de telefonie, internet și TV;

Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC): produse și servicii nealimentare, metrologie și produse petroliere și alte reclamații generale, ce țin de autoritățile:

Agenția Națională Transport Auto: transportul rutier;

Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale: siguranța și accesibilitatea medicamentelor și dispozitivelor medicale;

Inspectoratul Național pentru Supraveghere Tehnică: siguranța tehnică în construcții și instalații.

Agenția Națională pentru Sănătate Publică: sănătatea publică, condițiile igienico-sanitare și siguranța produselor farmaceutice;

Agenția Feroviară: transportul feroviar;

Agenția Navală: transportul naval.

Centrul Unic de Apel pentru Consumatori este gestionat de Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC). Centrul este lansat în cadrul proiectului "Crearea și Organizarea unui Centru Unic de Apel pentru Consumatori". Proiectul a demarat în februarie 2024, având durata de 12 luni, cu un bugetul alocat de Uniunea Europeană în valoare de 60 000 euro.

Abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM pentru a te informa rapid şi calitativ.

 

 

Toate tag-urile

Citeşte şi..

Vezi toate
live-newtv

Sondaj

Ești mulțumit de valoarea compensației la căldură?

Sondaj

Meteo