Presa: La AIC a fost turnat primul strat de asfalt pe noua parcare, doar pe hârtie

14 februarie 2025, 16:15

În iulie 2023, Aeroportul Internațional Chișinău (AIC) anunța cu mare pompă că a început amenajarea unei parcări suplimentare, scopul fiind creșterea numărului locurilor de parcare pentru autoturisme.

„Pentru a satisface cererile crescânde a locurilor de parcare și a soluționa problema spațiului insuficient nominalizat, cât și în contextul îmbunătățirii proceselor operaționale care au scopul de a facilita experiența călătorilor pe Aeroportul Internațional Chișinău, informăm asupra demarării procedurii de licitație publică în acest sens”, se spunea în comunicatul de presă publicat pe pagina web a AIC.

La mai bine de șase luni distanță, într-o postare pe Facebook, oficialii AIC au anunțat că vor să extindă capacitatea serviciilor de parcare, cu promisiunea a 260 de noi locuri. De asemenea, au făcut publică intenția de a reconstrui clădirea veche a aerogării, pentru a putea deservi 1100 de pasageri pe oră, față de 800 de pasageri pe oră, cât se putea la acel moment, în limita posibilităților tehnice.

Abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM pentru a te informa rapid şi calitativ

Începutul anului 2025 aduce o nouă promisiune din partea top-managerilor AIC: lansarea unei licitații pentru „Servicii de expertiză tehnică privind reamenajarea parcării auto existente (nr. inv. 91046) pentru 260 de locuri de parcare pe teritoriul Aeroportului Internațional Chișinău”, cu un preț estimat de 250.000 de lei. Licitația, care nu a fost anunțată pe pagina oficială a AIC, a avut termen de depunere de doar 8 zile, până pe 10 ianuarie 2025. Cu toate acestea, fără nicio explicație publică, licitația a fost anulată, iar informațiile au dispărut de pe site-urile de specialitate.

Deși AIC nu reușește de aproape doi ani să extindă o parcare pentru 260 de autoturisme, în condițiile în care parcarea existentă este gestionată defectuos și cu prețuri exagerate, top-managerii de la AIC au anunțat, recent, începerea extinderii terminalului existent. Însă, din păcate, nu au oferit detalii despre condițiile acestei extinderi, iar investițiile necesare nu au fost aprobate de Consiliul de Administrare. Totul este la nivel de decizie subiectivă, gestionată la plesneală de administratorul AIC, Sergiu Spoială, împreună cu Roman Cojuhari de la APP și Vladimir Bolea de la Ministerul Infrastructurii.

Aceste situații reflectă incapacitatea de a implementa proiecte de infrastructură la Aeroportul Internațional Chișinău. Pe lângă aceste deficiențe, Aeroportul este tot mai des criticat de pasageri din cauza calității slabe a serviciilor, care se datorează unei administrări ineficiente. Aeroportul, fiind unica poartă aeriană a Republicii Moldova destinată zborurilor civile, ar trebui să asigure condiții optime de călătorie, dar, din păcate, aceasta se află într-o continuă stare de degradare din cauza managementului defectuos.

În loc să caute soluții concrete pentru a rezolva problemele deja existente, aceleași autorități au anunțat recent fuziunea AIC cu Aeroportul Internațional Mărculești, cu scopul de a extinde incompetența și acolo.

Dacă ar exista un concurs național sau internațional de incompetență, atunci cei enumerați mai sus ar lua primul loc.

Până în acest moment, totul rămâne doar pe hârtie, iar realizările sunt doar o iluzie.

Sursa: Telegraph.md

Citeşte şi..

Vezi toate
live-newtv

Sondaj

Ești mulțumit de valoarea compensației la căldură?

Sondaj

Meteo