Abia suntem la început de septembrie, afară sunt încă temperaturi de vară, dar rafturile magazinelor din rețeaua KIK, din afara țării, sunt deja pline de decorațiuni de Crăciun, cu elfi, zâne, tot felul de inscripționări cu XMAS, figurine din turtă dulce și pomi de Crăciun, suporturi de lumânări cu fulgi de zăpadă și diferiți reni, scrie cotidianul ungar Magyar Hirlap, transmite Digi24.ro.
Și primele ciocolate festive cu fulgi de zăpadă, biscuiți de Crăciun și arome de mere și scorțișoară au apărut în rețeaua ALDI, cu peisaje de basm acoperite de zăpadă pe ambalaj pentru a atrage cumpărătorii.
Magazinele par să înceapă să ofere produse de Crăciun din ce în ce mai devreme în fiecare an. Cu toate acestea, sezonul Crăciunului timpuriu divizează oamenii: mulți spun că acest sezon devansat îndepărtează magia pregătirii pentru sezonul festiv.
Între timp, publicația ungară Mandiner ne amintește că un articol din revista Forbes de anul trecut a constatat că, în timp ce consumatorii nu înțeleg graba de a decora, companiile mici știu exact cât timp și efort sunt necesare pentru a face din sărbători cea mai frumoasă perioadă a anului lor (financiar). Planificarea pentru sărbători este din ce în ce mai dificilă pe măsură ce concurența devine tot mai acerbă, iar întreruperile lanțului de aprovizionare și problemele de inventar continuă să afecteze atât comercianții cu amănuntul, cât și consumatorii. Aceasta înseamnă că începerea din timp - pentru un alt sezon lung - este esențială pentru succes.