Atenție, consumatori. Cum procedați dacǎ observați diferențe între consumul indicat pe factură la gaze și cel de pe contor. Energocom face precizǎri

19 noiembrie 2025, 11:19

Energocom a anunțat miercuri, 19 noiembrie 2025, cǎ consumatorii care constată neconcordanțe între factura la gaze și indicațiile reale ale contorului pot solicita verificarea și corectarea datelor.

"Procesul de citire a contoarelor și transmiterea datelor de consum către furnizor este reglementat și realizat de Operatorul Sistemului de Distribuție (OSD) cum ar fi „Chișinău-Gaz” SRL, „Bălți-Gaz”SRL, „Cahul-Gaz”SRL etc. Conform reglementărilor în vigoare, furnizorul emite facturile pe baza datelor transmise de OSD, care are responsabilitatea citirii și verificării contoarelor. În anumite cazuri, citirea nu este posibilă (de exemplu, lipsa accesului la contor),ceea ce poate genera diferențe între consumul real și cel reflectat pe factură", explicǎ Energocom.

Energocom menționeazǎ cǎ conform Regulamentului nr. 113/2019, citirea contoarelor și transmiterea datelor este responsabilitatea exclusivă a OSD-ului. În cazul unor neconcordanțe, OSD-ul verifică și recalculează consumul, dacă este necesar.

"Dacă observați diferențe între consumul indicat pe factură și cel de pe contor, vă rugăm să ne comunicați situația. Noi colaborăm direct cu OSD-ul pentru a semnala aceste neconcordanțe și pentru ca datele să fie corectate în luna următoare sau în facturile viitoare, astfel încât consumul să corespundă realității", informeazǎ furnizorul.

În cazul în care suma achitată depășește consumul real, diferența va fi considerată avans pentru consumul viitor și reflectată în facturile următoare, a mai adǎugat sursa citatǎ.

Abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM pentru a te informa rapid şi calitativ

Toate tag-urile

Citeşte şi..

Vezi toate
live-newtv

Sondaj

Ești mulțumit de valoarea compensației la căldură?

Sondaj

Meteo