
Sâmbătă, 26 aprilie, la Ungheni, în cadrul Festivalului "Podul de Flori", a fost lansată oficial construcția primului pod rutier peste Prut din ultimele șase decenii.
Potrivit autorităților, din toamna anului 2026, va fi posibilă circulația pe acest pod, cu descărcările provizorii în drumurile din proximitate, până la finalizarea Autostrăzii Unirii în 2029-2030, scrie Moldpres.md.
"Podul de Flori" peste Prut de la Ungheni va avea 261,20 m lungime, două benzi pe sens și trotuare. Acesta va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spații închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.
Podul peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii Unirii A8. Acesta va avea un punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state. Este vorba de: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
Durata contractului este de 24 de luni. Din această perioadă, termenul de șase luni este pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 151,68 milioane de lei românești, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei.
Abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM pentru a te informa rapid şi calitativ