Drum de acces și parcări pentru camioane la PTF Leova - Bumbăta. Cum arată după finalizarea lucrărilor de amenajare FOTO

18 iunie 2024, 10:48
a1
a1
a2
a3
a4
a5
a6

Lucrările pentru amenajarea punctului de trecere a frontierei Leova - Bumbăta, a drumului de acces și a parcării pentru camioane au fost finalizate. Anunțul a fost făcut de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu. 

"De la deschiderea acestui pod, am avut peste 39.100 de treceri ale frontierei. În perioada următoare, vom lucra cu autoritățile române pentru a ne asigura că punctul de trecere a frontierei va fi deschis 24/24 de ore", a punctat Andrei Spînu. 

Ministru Spînu a menționat că în cadrul proiectului s-a reconstruit drumul de acces de la punctul de trecere a frontierei de stat Leova-Bumbăta către strada Podul de Flori, cu lungimea de 2,089 km; platforma punctului de trecere a frontierei PTF pe o suprafață de circa 11 500 metri pătrați; platforma de parcare pe o suprafață de circa 13 000 metri pătrați, pentru aproximativ 100 de camioane; dar și drumul de ocolire a orașului Leova cu lungimea de 1,5 km (G99 - str. Podul de Flori) - format din 3 sectoare.

Amintim că drumul Leova-Bumbăta a fost dat în exploatare în mai 2023. Iar Procuratura Anticorupție investighează o cauză penală ce vizează pretinsele acțiuni ilegale ale factorilor de decizie din cadrul „Administrația de Stat a Drumurilor”, precum și a unor persoane fizice, referitoare la construcția drumului de acces Leova-Bumbăta.

Obiectul investigației constituie verificarea legalității procesului de contractare a serviciilor de proiectare și construire a drumului de acces Leova-Bumbăta, corectitudinea stabilirii prețului pentru serviciile contractate, precum și determinarea dacă a fost cauzat un prejudiciu material.

Anterior, ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, s-a arătat indignat pe procurorii anticorupție pentru dosarul penal pornit pe faptul construcției porțiunii de drum Leova-Bumbăta. Spînu declara că decizia de a oferi bani pentru acest drum a fost luată în 2022 de Comisia pentru Situații Excepționale, iar dosarul a fost pornit în toamna anului 2023. Totodată, ministrul spunea că totul este legal privind construcția acestei porțiuni de drum.

La începutul lui mai, Andrei Spînu a publicat documentele care au stat la baza construcției podului Leova-Bumbăta. "Asigurăm transparență totală. Vă îndemn pe toți să analizați toate actele postate aici – https://drive.cloud.gov.md/s/SASBJezNSM3bHQb, sunt 101 de documente scanate referitor la construcția acestui obiectiv. Reamintesc că acesta este primul pod peste Prut (chiar dacă la prima etapă de pontoane) construit de la independență încoace", spunea Andrei Spînu.

Ulterior, primarul oraşului Leova, Alexandru Bujorean a spus că Centrul Național Anticorupție a efectuat o expertiză a contractelor cu privire la acest drum și a scos în evidență costuri suplimentare.

Abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM pentru a te informa rapid şi calitativ

 

Toate tag-urile

Citeşte şi..

Vezi toate
live-newtv

Sondaj

Moldova are nevoie de presă liberă și profesionistă?

Sondaj

Meteo