O companie norvegiană optimizează sistemul informațional automatizat al Serviciului 112

02 decembrie 2024, 21:30
112

Sistemul informațional automatizat al Serviciului 112 este optimizat de către o companie norvegiană. Acțiunile vin să perfecționeze comunicarea între operatorii 112 și echipajele de intervenție. Se prevăd îmbunătățiri și la capitolul de localizare a apelantului, a precizat pentru IPN specialista în relații publice a Serviciului 112, Ana Carpovici.

Soluția inovatoare „Omda Incidentˮ, implementată de compania norvegiană OMDA, va oferi posibilitatea reactualizării sistemului pentru a gestiona mai rapid apelurile. Anumite date vor fi îmbunătățite, inclusiv cu referire la localizare. Va fi asigurată o conexiune mai bună între operatorii 112 și echipajele de intervenție. Se va configura softul sistemului informațional pentru a-l face cât mai funcțional și performat.

Mai devreme, în aplicația CoordCom, în care este preluat apelul vocal, a fost integrat instrumentul „Caller Location 112”. Acesta permite localizarea apelantului în momentul apelului de urgență, folosind date GPS și rețele de telecomunicații. Aceata optimizează semnificativ capacitatea de planificare și alocare a resurselor prin oferirea unei imagini clare a locației incidentelor, reducând timpul de răspuns al echipelor de intervenție.

Abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM pentru a te informa rapid şi calitativ

Toate tag-urile

Citeşte şi..

Vezi toate
live-newtv

Sondaj

Moldova are nevoie de presă liberă și profesionistă?

Sondaj

Meteo