Rețelele mobile din Marea Britanie, afectate de o pană majoră: milioane de utilizatori nu pot efectua apeluri

24 iulie 2025, 19:01

Mai multe rețele de telefonie mobilă din Marea Britanie au căzut simultan, lăsând milioane de utilizatori fără posibilitatea de a efectua sau primi apeluri. Vodafone, EE, Three și BT confirmă problemele, în timp ce O2 susține că rețeaua sa funcționează normal.

O pană majoră a lovit joi după-amiază rețelele de telefonie mobilă din Marea Britanie, afectând milioane de utilizatori care nu au mai putut efectua sau primi apeluri.

Potrivit datelor colectate de platforma Downdetector, rețelele BT, EE, Three și Vodafone au înregistrat probleme semnificative, iar utilizatorii au raportat defecțiuni pe rețelele sociale, scrie Adevarul.ro.

"Nu pot efectua sau primi apeluri", a scris un client EE pe platforma X, în timp ce un utilizator Vodafone a declarat:"Nu pot să dau de tatăl meu".

Un purtător de cuvânt al Vodafone a confirmat că rețeaua se confruntă cu probleme tehnice care afectează serviciile de voce, cerând scuze clienților afectați.

"Ne pare foarte rău, dar din cauza unor probleme tehnice, unii clienți vor avea probleme în a efectua sau primi apeluri", a transmis compania, completând: "Știm cât de important este pentru dvs. ca acest serviciu să funcționeze și depunem eforturi susținute pentru a remedia problema cât mai curând posibil."

Reprezentanții EE au precizat, prin răspunsuri adresate utilizatorilor pe X, că sunt în curs de analizare a situației pentru a identifica sursa problemelor.

Hărțile Downdetector indică faptul că cele mai multe rapoarte privind întreruperile de la EE provin din marile orașe, precum Londra, Birmingham, Manchester și Glasgow, unde utilizatorii au raportat că rețeaua este complet nefuncțională, informează Independent.co.

Deși unii utilizatori O2 au semnalat dificultăți în contactarea apropiaților, compania a transmis că rețeaua sa funcționează "în mod normal". Un purtător de cuvânt O2 a explicat pentru The Independent că  "singurul motiv pentru care DownDetector a înregistrat o ușoară creștere – care este semnificativ mai mică decât în cazul altor furnizori – se datorează pur și simplu problemelor pe care unii dintre clienții noștri le-ar putea întâmpina încercând să contacteze prieteni sau familie care utilizează operatori care se confruntă cu probleme astăzi". Potrivit O2, nu există o problemă tehnică internă care să fi afectat serviciile proprii.

În timp ce rețelele afectate lucrează la remedierea defecțiunilor, utilizatorii au continuat să își exprime frustrarea pe rețelele sociale, semnalând dificultăți în a lua legătura cu familia, colegii sau serviciile de urgență în lipsa funcționalității apelurilor.

Până la momentul publicării, operatorii nu au transmis estimări oficiale cu privire la intervalul de timp necesar pentru restabilirea completă a serviciilor şi nic la cauza care a dus la căderea reţelelor de telecomunicaţii mobile.

Abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM pentru a te informa rapid şi calitativ 

Toate tag-urile

Citeşte şi..

Vezi toate
live-newtv

Sondaj

Ești mulțumit de valoarea compensației la căldură?

Sondaj

Meteo