O navă încărcată în portul Giurgiulești a fost sechestrată de autoritățile ucrainene

12 iulie 2024, 11:07
22448248-dd97-4762-b3cb-8d8a9b9e6f35

O navă sub pavilion camerunez, care a descărcat în Sevastopol mărfuri aduse din Turcia, a fost sechestrată de autoritățile ucrainene. Ea naviga pe Dunăre, iar paza ucraineană susține că aceasta a trecut ilegal frontiera Ucrainei și a transportat mărfuri în și din Sevastopol, aflat sub ocupația Rusă. Nava, sub pavilion camerunez, naviga din portul Giurgiulești, informează zvon.md

Potrivit serviciului Lloyd's List, este vorba de vasul Usko Mfu (IMO: 7919781),pentru marfă generală. Ea a fost abordată de o navă militară ucraineană și forțată să ancoreze în portul Reni din Ucraina, potrivit agentului navei, Avalon Shipping.

Agentul și brokerul navei spun că Usko Mfu a fost interceptat în timp ce se afla în apele românești. Confuzia a apărut din cauză că Dunărea este îngustă, iar secțiunea pe care naviga Usko Mfu este mărginită de România și Ucraina.

Analiza datelor Lloyd's List Intelligence arată că Usko Mfu a trecut între apele ucrainene și cele românești și se îndrepta în aval. Nava a fost percheziționată și i-a fost interzis să plece, a anunțat Avalon Shipping. Usko Mfu este încărcată cu orz și s-ar fi îndreptat spre Souda, Grecia.

 

Usko Mfu (IMO: 7919781): sechestru în Dunăre

 

Nava de mărfuri generale a fost încărcată în portul Giurgiulești, Moldova, când a fost abordată și forțată să oprească. Datele de urmărire a navelor de la Lloyd's List Intelligence arată că Usko Mfu a părăsit Giurgiulești în 3 iulie, ora locală 13:48. Aceasta a ancorat în apropiere, iar un pilot urma să o ducă în aval a doua zi.

În 4 iulie, nava se îndrepta spre sud, dar s-a oprit, brusc, la ora locală 11:20 (caseta roșie arată locul în care nava este acum ancorată).

Nava este ancorată în fluviul Dunărea, în apropierea portului Reni. Un document judiciar, emis de guvernul ucrainean și analizat de Lloyd's List, arată că sechestrarea Usko Mfu a fost solicitată de Biroul procurorului Republicii Autonome Crimeea și al orașului Sevastopol.

Documentul este un proiect inițial, care acoperă sechestrul din cauza timpului necesar pentru redactarea unei decizii judecătorești complete și, prin urmare, este lipsit de detalii. Decizia motivată a instanței este așteptată în zilele următoare.

„Principala parte a acuzației este ultima călătorie a navei în Sevastopol, unde a descărcat marfă din Turcia, dar este vizată și pentru trecerea ilegală a frontierelor naționale ale Ucrainei”, a precizat consultantul geopolitic al Bosphorus Observer, Yörük Ișik, care cunoaște despre acest caz.

În luna mai, Usko Mfu a încărcat în portul Eregli, ceea ce era probabil ghips, care a fost livrat ulterior direct în Sevastopol.

Datele de urmărire a navelor, furnizate de Lloyd's List Intelligence, arată o lacună în datele sistemului de identificare automată a navei Usko Mfu între 22 mai și 5 iunie, după plecarea sa din Eregli.

 

Nava poate fi văzută descărcând în Golful Komîșova din Sevastopol, în imaginile din satelit furnizate de Planet Labs PBC în timpul acestui interval.

Usko Mfu (IMO: 7919781): Călătorie la Sevastopol

Nava de mărfuri generale a fost încărcată în Eregli, Turcia, între 19 și 21 mai. Din 22 mai până la 5 iunie a operat „offline”. „Biroul procurorului din Crimeea urmărește această navă de ceva timp, deoarece este un infractor recidivist”, explică Ișik.

 

Usko Mfu poate fi urmărită exportând cereale din Sevastopol spre Turcia în noiembrie 2023. Documentul instanței și baza de date GISIS a OMI precizează că proprietarul Usko Mfu este Med Voyager Shipping Inc. Lloyd's List înțelege că nava a fost achiziționată de Usko Shipping înainte de izbucnirea războiului.

Ibrahim Kaptan de la Usko Shipping a declarat pentru Lloyd's List că nava a făcut escală în Crimeea doar atunci când era deținută de Med Voyager și neagă orice călătorie în timp ce se afla în proprietatea Usko Shipping.

Aceasta nu este prima dată când Ucraina a reținut o navă pentru că a intrat în porturile din Crimeea. Nava de mărfuri generale Sky Moon (IMO: 7525334),sub pavilion Tanzania, a fost sechestrată în 2016, la Reni, și rămâne acolo până acum.

Autoritățile ucrainene au acuzat în mod repetat Rusia că utilizează porturi precum Sevastopol pentru a exporta cereale provenite din teritoriile ocupate și au emis recent mandate de arestare pentru 24 de nave pe care le consideră implicate în aceste operațiuni.

 

Declarațiile oficialilor guvernamentali ruși arată intenția Moscovei de a extinde operațiunile din porturile ocupate, inclusiv cele din teritoriile ocupate mai recent.

Abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM pentru a te informa rapid şi calitativ

Toate tag-urile

Citeşte şi..

Vezi toate
live-newtv

Sondaj

Moldova are nevoie de presă liberă și profesionistă?

Sondaj

Meteo