Unul DA, altul BA: Usatîi spune că Spînu greșește când spune că statul nu poate compensa pierderile de la CFM

02 iulie 2024, 15:47
Embed:

Datorii salariale la Calea Ferată a Moldovei nu pot fi achitate de stat. Declarațiile au fost făcute de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, la Rlive TV.

”De ce statul în loc să facă drumuri, să reabiliteze structura feroviară, să facă școli, grădinițe, sănătate, trebuie să plătească pierderile unei companii? Statul trebuie să investească în infrastructură, să nu avem viteză de 38 km pe oră, ci de 50, deoarece Calea Ferată singură nu va putea să reabiliteze. Noi ne-am asumat acest rol, dar costurile operaționale, salarii, motorină, electricitate, material rulant, nu”, a spus Andrei Spînu.

Pe de altă parte, președintele ”Partidului Nostru”, Renato Usatîi, susține că ”Andrei Spînu greșește când spune că statul nu poate compensa pierderile Întreprinderii Calea Ferată din Moldova”.

”Este o întreprindere strategică și statul trebuie să egaleze angajații CFM cu cei din sectorul bugetar. Salariile angajaților acestei întreprinderi trebuie plătite la fel ca, de exemplu, în cazul angajaților de la Administrația de Stat a Drumurilor. Așa trebuie salvată Calea Ferată din Moldova, nu inventând optimizări, care duc la concedierea a mii de angajați. Datoriile salariale de patru luni ale angajaților CFM sunt acumulate din cauza incompetenței guvernării și a managementului prost. De aceasta, este nevoie de o conducere profesionistă, care va moderniza infrastructura de cale ferată și va dezvolta CFM”, a scris Usatîi pe Telegram.

La începutul acestei luni conducerea CFM a anunțat că datorează angajaților peste 70 de milioane de lei. Întreprinderea exclude contractarea unui credit pentru salarii și se angajează să adune bani din vânzarea fierului vechi, dar și din chiriile de spații.

Nu este pentru prima dată când între­prinderea de stat acumulează datorii la pla­ta salariilor. În anii 2020 şi 2021, CFM a fost la un pas de faliment din cauza problemelor finan­ciare. Restanțele la salarii depășeau suma de 150 de milioane de lei. Un raport al Comisiei speciale crea­te atunci de Parlament pentru a investiga situația arăta că, în ultimul deceniu, „Calea Ferată din Moldova” a fost delapidată de peste un miliard de lei. Datoriile s-au acu­mulat după o serie de furturi de motorină, dar și de cheltuieli nejustificate.

Renat

Citeşte şi..

Vezi toate
live-newtv

Sondaj

Moldova are nevoie de presă liberă și profesionistă?

Sondaj

Meteo